De Kwakel 0297 - 23 19 90 E-mail: info@awg.nl Internet: www.awg.nl Waar bouwen nog topsport is A A N N E ARENA BOULEVARD: BOUWEN EN WERKEN AAN SUCCES BOULEVARD Door: Henk Balijon Bij de Amsterdam ArenA verrijst een nieuw stedelijk gebied: de ArenA Boulevard. Moderne kantoortorens vormen de skyline. Bouwkranen markeren de locatie aan de zuidzijde waar het complex Plaza Aren A in aan bouw is. De Holterbergweg wordt verlengd en verbonden met de Muntbergweg waardoor er een betere noord-zuid route ontstaat met aansluiting op de A-g. De bouw van de onderwijsinstituten HES en ROCA aan de oostzijde van de ArenA vordert gestaag. De Utrechtboog wordt aangelegd, de bouw van het nieuwe station ligt op schema en over enkele maanden zullen de treinen over de nieuwe buitenste sporen rijden. De boulevard krijgt op dit moment een grote opknapbeurt. Er gebeurt al veel maar het gebied is nog lang niet af. Binnenkort worden belangrijke beslissingen genomen over CETZ. Het uitgaanscentrum met cultuur, winkels, entertainment, horeca, een discot- hekencomplex en hotel. CETZ is een uitgaansconcept waarin het Cultuurcluster Cosmic/Paradiso en een Music Dome belangrijke onderdelen zijn die in combinatie met de Heineken Music Hall en de Amsterdam ArenA de ArenA Boulevard kunnen maken tot de 'Capital of Music aj Dance'. Met Ajax in de ArenA en in de komende maanden de Admirals, komen sport en entertainment nu al samen. Zuidoost kan voortbou wend op succesfactoren van nu met CETZ uitgroeien tot een toplocatie met evenementen die Amsterdam internationaal definitief op de kaart zet. Opnieuw onderscheiding Heineken Music Hall. Voor de tweede achtereenvolgende keer is de Heineken Music Hall in Amerika genomineerd voor de prestigieuze Pollstar Concert Industry Awards. De HMH werd eervol tweede tijdens de jaarlijkse uitreiking in het befaamde Kodak Theatre in Hollywood. Het Auditorio Nacional in Mexico City kreeg de hoogste onderscheiding. Op zich is het heel bijzonder dat de HMH als nieuw komer (open sinds 2001) wederom tussen de gevestigde internationale locaties als beste con certhal wordt genomineerd. De HMH is de enige concertzaal in Nederland die speciaal ontworpen is voor versterkte muziek. Met een perfecte akoes tiek en geluidsisolatie, geschikt voor maximaal 5.500 bezoekers. Naast concerten worden er regel matig dance events georganiseerd waarbij ook wordt samengewerkt met ID&.T en de Amsterdam ArenA. "Als wereldberoemde artiesten amper soundchecken en enthousiast zijn over de akoes tiek, geeft dat een enorme kick", aldus directeur Paul Stiekema. "En wanneer een legendarische groep als TOTO een live-dvd opneemt bij ons in de Heineken Music Hall, zegt dat toch wel wat". De HMH-slogan 'Live will never be the same' wordt vanaf de start inmiddels al twee jaar waar gemaakt. Ook dit jaar mag de HMH zich verheu gen in toenemende belangstelling. Naast tiental len business events staan in 2003 nu al ruim 50 concerten, dance events en publieksevenementen gepland en verwacht men meer dan een half mil joen bezoekers. Gevarieerd programma in Pepsi Stage. Het tijdelijke theater aan de ArenA Boulevard wordt al weer enige maanden gerund door de organisatie van de HMH en biedt een gevarieerd programma. Zo stond cabaretier Freek de Jonge er met zijn programma 'De Stemming' in december en werd de TV-registratie van Freeks programma rechtstreeks vanuit de Pepsi Stage uitgezonden op de vooravond van de landelijke verkiezingen. In februari was het toneel voor de jaarlijkse Miss Charme verkiezing van Zuidoost. Steeds meer acts en artiesten weten de weg naar het voormali ge Grace theater te vinden. De rockband Kane stond in februari op het programma, Anouk start er haar theatertour en in april staat het spectakel Fire of Dance gepland. En tussendoor komt de for matie Kool and the Gang optreden. En samenwer king met Cosmic/ Paradiso betekent een nieuwe culturele impuls voor Zuidoost. Promotie ArenA Boulevard. Eind 2002 is de Stichting Promotie ArenA Boulevard in het leven geroepen onder voorzitter schap van Henk Markerink, in het dagelijks leven de directeur van de Amsterdam ArenA. "De stich ting heeft drie hoofddoelen: promotie van het gebied ArenA Boulevard en de directe omgeving door allerlei activiteiten te organiseren op de bou levard om meer bezoekers naar het gebied te trek ken. Er moet meer leven in het gebied komen. De leden van de Stichting doen actief mee in overleg gen over bewegwijzering, infrastructuur, bereik baarheid en veiligheid om de aantrekkelijkheid te bevorderen. En verder denkt de Stichting samen met de gemeente en hét OMC (de samenwerken de projectontwikkelaars) over wat er nodig is om de ArenA Boulevard af te maken. De ondernemers die zich in het gebied hebben gevestigd willen het zelfde. Van de ArenA Boulevard een bruisend tweede stadshart maken", aldus Markerink. Er wordt gebouwd en keihard gewerkt om de ArenA Boulevard tot een succes te maken. De ontwikkeling van de ArenA Boulevard is een samenwerking van gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuidoost en OMC, een initiatief van Ballast Nedam Ontwikkelingsmaatschappij, BAM Vastgoed en INC Real Estate, aangevuld met initiatieven van derden. Henk Balijon is accountmanager zuidoost gemeente Amsterdam

AJAX ARCHIEF

Ajax Life (vanaf 1994) | 2003 | | pagina 14