DE Al
OGER
D R E S S E
mÊBm
Door Nico Smith
de pers. Is dit toeval of heeft dit met kwa
liteit en toegevoegde waarde te maken. Ik
denk dat het geen toeval is. De pakken van
Oger leven en bewegen, zijn licht en ele
gant, zoals Kanu's elegansche,zijn onna-
Sinds Oger Ajax kleedt, regeert het succes
bij Ajax. Borussia Dortmund kwam bij
Oger en zij werden landskampioen. In
Duitsland werd dat breed uit gemeten in
volgbare bewegingen, zo zit een pak op je
lijf geschreven.Voetbal en Mode gaan niet
hand in hand maar omhelsen elkaar. De
kracht van het voetbal van Ajax is eender
aan de kracht van een goed zittend col
bert en bijpassende
broek. Beiden stra
len met een zelfver
zekerdheid klasse
uit. Beiden dwingen
respect af en zetten
de ander in een an
der daglicht. Oger
Fashion is van ouds
her een vertegen
woordiger van kwa
liteit, van details die
zichtbaar te zien zijn, zoals Ajax, zijn zij
verzorgd tot in de puntjes.
Kleren maken de man. Kleding vormt een
onderdeel van communicatie tussen men
sen, het interacteert. Communiceren op
het veld is belangrijk, stelt Louis van Gaal,
het interacteert
en resulteert in
actie. Stel, als
Van Gaal een
kwalitatief
slecht pak aan
had tijdens de
finale in Wenen,
was dan de lu
dieke karate-
sprong breed
uitgemeten in
de media of de
scheur in z'n
broek. Oger waakt over Ajax. Zelfverze
kerdheid zit tussen je oren. „Dat is het
zelfde met kleding," zegt Martin Lusink van
Oger, „Steeds weer blijkt dat de Ajax-se-
lectie, die er goed en verzorgd uitzien, een
krijtstreepje voor
hebben op hun te
genstanders".
Dressed for succes,
de slogan die in
Den Haag, Rotter
dam en Amsterdam
door de gebroe
ders Lusink wordt
uitgedragen, lijkt
zijn belofte waar te
maken. Zelfs Ajax is in de greep van het
succes dat Oger in het vooruitzicht stelt.
Oger wordt geschakeld met het succes
van diegene die zij kleden. Geen geklede
apen, maar Godenzonen. Goed gekleed
zijn is het halve werk en bij Oger rolt het
balletje verder.