VERDELING TOEGANGSKAARTEN KWART FINALE EN HALVE FINALE CHAMPIONS LEAGUE A]A)iiFE "HARMSEN, WAT HEET!" 33 Het gebeurt niet vaak dat familie, vrien den, kennissen en collega's een grote mate van interesse aan de dag leggen voor een afspraak. Als je erbij zegt dat het over zaken gaat, dan geloven ze je niet. Je ziet dat ze eigenlijk jaloers zijn, want wat zouden ze graag meegaan. Want een bezoek aan Yab Yum staat gelijk aan een hoofdstuk uit een span nend jongensboek. Ook voor de wedstrijden in de kwartfinale en eventuele halve finale in de Champions League heb je als lid van onze vereniging weer de mogelijkheid om aan toegangskaarten te komen. Indien je één of beide wedstrijden wilt bezoeken door een toegangskaart te kopen via je eigen supportersvereniging, dan dien je gebruik te maken van de machtigingen in Ajax LIFE. Per lid kun je 1 toegangskaart reserveren. Indien je met meerdere leden naar een wedstrijd wilt, dan dien je de machtigingen aan elkaar te nieten. De machtiging(en) dienen uiterlijk 10 januari 1995 in ons bezit te zijn!!!!! Alleen volledig ingevulde formu lieren worden in behandeling genomen. Rond 1 februari a.s. zullen wij gebruik maken van de machtiging voor de kwartfinale en jouw rekening belasten. Uiterlijk 2 weken voor de wedstrijd ontvang je de toegangskaart thuis. Wij zullen alleen van de machtiging gebruik maken als wij jouw daadwerkelijk een toegangs kaart zenden. De genoemde bedragen zijn inclusief administratie-, bank- en portikosten. Indien er meer verzoeken binnenkomen dan er kaarten beschikbaar zijn, dan zal er als volgt worden geloot: - 70% van de kaarten worden verloot onder de lidnummers tot nummer 20.000 - 30% van de kaarten zal worden verloot onder nummers 20.000 en hoger Aan het einde van de hal rechts is de bar en de zitkamer. Deze is onlangs verbouwd. De sfeer is ontspannen en huiselijk. Op het balkon achterin de zitkamer zit een diskjockey heerlijke muziek te draaien. Da mes praten met elkaar en nuttigen hun drankje. Met Theo Heuft ga ik door de catacomben naar zijn kantoor. Het gesprek begint over adverteren. Het vak waarmee Yab Yum naamsbekenheid heeft opgebouwd. De ad vertenties met dubbelzinnige teksten in De Telegraaf maakten Yab Yum in de jaren '70 beroemd. De bedenker hiervan was Peter Knegtjes, die Heuft ontmoette bij de kapper. De eerste tekst was eigenlijk be stemd voor een open haarden firma en luidde: "Harmsen, wat heet!". Deze kreet werd omgezet in "Yab Yum, wat heet!". Al snel kwamen er tips van mensen uit het hele land. Op die manier kwam Yab Yum goedkoop aan z'n teksten. Achttien jaar geleden is Yab Yum gestart. Theo Heuft zat in die tijd in de internatio nale handel. "Veel van de relaties die naar Nederland kwamen, vroegen naar acti viteiten in de avonduren. Als gastheer ben je dan verantwoordelijk voor de invulling van de avond. De mogelijkheden waren beperkt. Yab Yum vulde het gat in de markt op", aldus Heuft. "Het gaat in eerste instantie om de van de zakenman die hier op bezoef legt Heuft uit. "Het is in dat geval vö kenmensen om aan te tonen, dat je kent. Want dump je je relatie na het in z'n hotel, dan getuigt dat van slecl gastheerschap. Je kunt dan kiezen tu Hoppe of een sexhuis." Als dat niet mag van thuis, dan kun j naar Yab Yum. Voor de gezelligheid glas champagne. En als dan in een bi bad terecht komt, dan is je dat over men. Waar heb ik dat meer gehoon Wie komen er zoal bij Yab Yum? He principe zakenmensen en ondeugen mannen. Ik ken mijn klanten niet, te een klant op een feest uit zichzelf b' komt." Waar staat Yab Yum voor en is de f< nog steeds succesvol? "Yab Yum is een aparte naam en ko, Karna Soetra, een boek over oostei Het goede van de naam is het gegev ze makkelijk te onthouden is." Thee vindt dat Yab Yum de tijd mee heeft "De formule is moeilijk te imiteren' hij verder. Wie dit wil, moet veel ge vesteren. Want het duurt lang voor naamsbekendheid hebt opgebouwd der moet je hard werken en nuchte de dingen blijven kijken." En dat het Heuft gedaan. Niet op de voorgron den en oppassen voor de omgeving

AJAX ARCHIEF

Ajax Life (vanaf 1994) | 1994 | | pagina 39